• Zarejestruj się
  • Strona główna
  • Program 
    • Program polski
    • English agenda
  • Live
  • Wystawcy
  • Kontakt
  • Zarejestruj się


  • Program
  • Opis warsztatów
  • Prelegenci


Wykłady równoległe tego samego prelegenta będą zapisem video.
W trakcie wykładów będzie możliwość zadawania pytań prelegentom na chacie. Pod koniec każdego wykładu będą udzielane odpowiedzi.



  PROGRAM DO POBRANIA

 



Wykłady równoległe tego samego prelegenta będą zapisem wideo.

W trakcie wykładów będzie można zadawać pytania prelegentom na czacie. Pod koniec każdego wykładu będą udzielane odpowiedzi.


OPIS WARSZTATÓW




1. Koncepcja wychowywania dla pokoju w czasach globalizacji
Laura Dupree


Poznaj marzenie Montessori o nowym świecie poprzez edukację dla pokoju: co, dlaczego, kiedy, gdzie i jak. W istocie chodzi tu o doktor Montessori i jej Kosmiczną Edukację.



2. Płaczące niemowlęta i maluchy – one domagają się uwagi
Laura Dupree


Nie musisz rwać sobie włosów z głowy! Zrozumienie płaczu dziecka, a następnie zapewnienie mu odpowiedniej uwagi może uspokoić dziecko i sprawić, że zachowasz zdrowie psychiczne.



3. Wspieranie autonomii małego dziecka w podejściu dr Emmi Pikler
Anna Andrykowska


Dziecko, przychodząc na świat, ma swój potencjał i kompetencje. Wnikliwa obserwacja i znajomość rozwoju dziecka pozwalają dostrzec jego możliwości i wspierać je adekwatnie do etapu rozwoju.
Wieloletnie doświadczenie oraz Badania Instytutu Pikler nad rozwojem dziecka do 3. roku życia wnoszą szczegółową wiedzę na temat osiągnięć rozwojowych dziecka oraz dynamiki i specyfiki tych procesów. Wspieranie rozwoju autonomii dziecka nie jest jednak oderwane od postawy wychowawcy. Doktor Pikler dużo miejsca poświęciła szczegółowemu opracowaniu zagadnienia wspierania rozwoju dziecka w szacunku.



4. Podstawy pisania ręcznego?
D’Neil Duffy


Jedną z pomocy, jakich dr Montessori dostarcza małym dzieciom, jest rozkład złożonej dyscypliny na jej elementy i wprowadzenie każdego z nich w momencie, gdy przyciąga to naturalne skłonności dziecka. Dokonała tego na przykład w dziedzinie pisania, w której wyróżnia kilka elementów (Maria Montessori: „What About Free Expression?”, Communication 3/4 1960). Zbadamy elementy pisma ręcznego przedstawione przez Marię Montessori i zobaczymy, jak sztuka pisania pomaga rozwijać mózg dziecka.



5. Warsztaty – taniec zgodnie z metodą Montessori
Katarzyna Ustowska


W jaki sposób taniec może stać się częścią edukacji Montessori? Co wspólnego ma taniec z życiem we współczesnym świecie? Jak taniec pozwala nam doświadczać i pogłębiać relacje? Jak możemy czerpać inspiracje z otaczającej nas rzeczywistości: otaczających nas dźwięków, kształtów i opowieści? Co, jeśli pomyślimy o nauczycielu tańca jako o przewodniku (ang. guide), a nie o mistrzu? O czym mówi nam równy, jednakowy taniec bardzo różnych osób? Co, jeśli o tańcu pomyślimy jako o procesie twórczym, w którym rozwijamy indywidualną ekspresję i wrażliwość? Czy taniec może stać się narzędziem prowadzącym nas ku pokojowi, wspierając i doceniając różnorodność? Te pytania poprowadzą nasze myśli i nasz taniec, przedstawiając podejście integrujące taniec z metodą Montessori.



6. Rola osoby dorosłej i przygotowanego środowiska w stymulowaniu motywacji ucznia
Michael Duffy


Kiedy dzieciom na naszych zajęciach wydaje się brakować motywacji, często obarczamy je za to winą, zanim przeanalizujemy nasze własne role jako nauczycieli i nasze przygotowanie środowiska dla nich. Jakie kwestie należy mieć na uwadze w tych dwóch obszarach? Co możemy zrobić poza tym dla tych, którzy wciąż wydają się być pozbawieni motywacji?



7. Organizacja klasy szkolnej w Montessori
Ray McClure


Mówi się, że organizacja leży u podstaw bycia odnoszącym sukcesy nauczycielem Montessori. Od przygotowanego środowiska po ocenianie i nauczanie o postępach uczniów, omówimy techniki lepszej organizacji, a co za tym idzie, stawanie się bardziej skutecznymi nauczycielami z bardziej skutecznymi uczniami.



8. Zarządzanie zmianą – przygoda czy niewygoda?
Agnieszka Barbasiewicz i Julia Dąbrowska


Rzeczywistość wokół nas zmienia się błyskawicznie, czasem też sami pragniemy coś zmienić. Zmiana to nowe słowo klucz do współczesności. Nasze webinarium pomoże zrozumieć, czym zmiana jest dla twoich pracowników i współpracowników. Opowiemy, jak mądrze zarządzać zmianą: i tą zaplanowaną, i tą nagłą, niespodziewaną, z zewnątrz, czyli kryzysem. Dowiesz się, jakie są psychologiczne mechanizmy reagowania na zmianę, jakie są w trakcie zmiany zadania lidera i jak możesz zaradzić obawom twoich pracowników. Poznasz model SCARF i dowiesz się, jak zarządzać komunikacją, której podczas kryzysów – nigdy za dużo. Dyrektorów placówek serdecznie zapraszamy na merytoryczne i pełne konkretów webinarium.



9. Holistyczne podejście do oceny i rozwoju personelu
Kathy Leitch


Dołącz do Kathy Leitch, która przedstawia pełne szacunku i praktyczne podejście do rozwoju personelu. Wykorzystując mocne strony każdej osoby, spersonalizujemy proces oceny umiejętności i kompetencji. Dodatkowo będziesz mieć plan spełniania oczekiwań i wspierania dalszego rozwoju zawodowego. Dzięki temu planowi twój personel poczuje się wzmocniony, szanowany i zachęcony.



10. Edukacja matematyczna dla dzieci najmłodszych
Agnieszka Krawczyk






11. Przygotowanie gniazda – dom Montessori dla małych dzieci
Elaine Glier


Podczas tej sesji omówimy, jak przygotować dom, w którym dzieci mogą nauczyć się usamodzielniać i uczestniczyć w codziennym życiu rodziny. Przewodnicy Montessori dla niemowląt/maluchów są w wyjątkowy sposób przeszkoleni, aby pomagać rodzicom małych dzieci – a my zbadamy sposoby, aby było to możliwe w różnych sytuacjach.



12. Niezależność od niemowlęctwa do wyższych klas szkoły podstawowej
Patty Sobelman


Śledź początki niezależności u najmłodszych dzieci w społeczności niemowlęcej. Jak to wygląda? Jak rośnie samodzielność dziecka, odkąd nauczy się chodzić? Jak przygotowujemy środowisko dla 3–6-latków, aby rozwijały się jako jednostki? A na drugiej płaszczyźnie rozwoju: jak wynagradzamy to nowe dziecko i jego potrzebę działania samodzielnie? Podążaj za nami w tej podróży.



13. O kręgach naprawczych jako o dialogowej formie radzenia sobie z konfliktami
Tomasz Bagiński


Podczas warsztatu przedstawię proces Kręgów Naprawczych (Dominica Bartera), który jest prostym sposobem na sytuacje konfliktowe w społeczności. Krótko opowiem o historii i głównych założeniach procesu, przedstawię jego główne kroki i na przykładzie sytuacji konfliktowej wykonam demonstrację jego przebiegu. Na koniec opowiem o przykładach używania KN w polskich szkołach.



14. Czego powinniśmy oczekiwać od uczniów szkół podstawowych po lekcji?
Michael Duffy


Nasze lekcje dla uczniów szkół podstawowych są niekompletne, jeśli po nich czegoś nie ZROBIĄ. Musimy upewnić się, że stawiamy odpowiednie oczekiwania i dajemy im przestrzeń, aby stali się samouczącymi się, jak namawiała Maria Montessori. Jak możemy to zrobić – na kilka praktycznych sposobów?



15. Znaczenie lekcji z przedmiotów ścisłych i eksperymentów w niższych klasach szkoły podstawowej
Tanya Ryskind


Przewodniki Montessori, które kreują naukowy proces wykorzystujący eksperymenty, dyskusje, lektury, badania i raportowanie w klasach, dają dzieciom coś więcej niż tylko treść. Dają im możliwość planowania, obserwowania, rozważania, kategoryzowania i angażowania ich naturalnej ciekawości. Warsztaty zaangażują uczestników do przemyślenia znaczenia lekcji przyrodniczych, eksperymentów i pokazów.



16. Jak zorganizować pracę nauczycieli przedmiotów ścisłych w klasach 4–8
Robert Serafin


Jak zorganizować pracę nauczycieli przedmiotów ścisłych w klasach 4–8: – kilka słów o dzieciach w tym wieku – jaka jest rola nauczyciela Montessori? – jak współpracować z nauczycielami innych przedmiotów oraz innych przedmiotów ścisłych? – jak zaangażować nauczycieli do projektów, jaka jest korelacja międzyprzedmiotowa?



17. Konsultacje
Kathy Leitch


Podczas konsultacji będzie możliwość połączenia na żywo i zadawania pytań w pokoju programu Zoom. Login i hasło będą podane po zalogowaniu się kodem dostępowym na warsztat.



18. Wielka praca
Paul Epstein


Zjawisko fałszywego zmęczenia jest dobrze znane studentom dr Marii Montessori. Po przepracowaniu godziny lub więcej spokojna koncentracja dzieci ustępuje miejsca niespokojnym ruchom. Dzieci mogą sprawiać wrażenie, jakby walczyły z drzemką. Ale rozumiemy, że ich zmęczenie jest fałszywe. Zamiast tego dzieci są wypełnione energią biorącą się z koncentracji. Fałszywe zmęczenie jest cechą charakterystyczną czegoś innego: to preludium prowadzące dzieci do tego, co dr Montessori nazwała ich wielką pracą. Podczas tej prezentacji przyjrzymy się wielkiej pracy i temu, jak możesz lepiej pokierować duchową transformacją impulsywnych zachowań dziecka w normalne posłuszeństwo z wyboru.



19. Trudne rozmowy z rodzicami małych dzieci
Laura Dupree


Relacje oparte na zaufaniu rozpoczynają się w momencie przedstawiania się. To warunek wstępny do rozwiązywania trudnych problemów z rodzicami. Dołącz do rozmowy!



20. Czym różni się żłobek Montessori od przedszkola Montessori
Katarzyna Hordziejewicz


Toddler czy infant to nie jest mały przedszkolak – to dziecko, które ma zupełnie inny plan na siebie i inne potrzeby. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza mając grupę żłobkową przy przedszkolu. Czym się różni żłobek od przedszkola i czego nie przenosić bezpośrednio z grupy starszaków do maluchów? Na co powinien się przygotować nauczyciel, kiedy zmienia środowisko pracy? Spotkanie przeznaczone głównie dla nauczycieli pracujących z małymi dziećmi, ale również nauczycielami przedszkolnymi czy osobami myślącymi o otwarciu swojego żłobka działającego według założeń montessoriańskich.



21. Praca z materiałem kulturowym. Rozwinięcia i materiały podstawowe
Joanna Papierska


Na tym warsztacie omówimy wybrane pomoce z działów geografia, historia, botanika, zoologia i eksperymenty. Przedstawię sposoby utrwalania wiedzy, zaczynając od podstawowej prezentacji aż do pomysłów na rozwinięcia, a kończąc na projektach. Wszystkie pomoce i propozycje aktywności są wykorzystywane i sprawdzone w grupie przedszkolnej, jednak wiele z tych rozwinięć pomoże też dzieciom w wieku szkolnym odkryć poznane już wcześniej pomoce na nowo. Pojawią się również wykorzystywane przeze mnie autorskie piosenki, pomoce, karty i książki.



22. Planowanie pracy nauczyciela – bez planu jak bez głowy
Joanna Maghen


Na warsztacie przedstawię zasady budowania programu placówki, zaczynając od planu rocznego, a kończąc na planie na dany dzień. Przedszkola Montessori prowadzą indywidualny tok nauczania dla każdego dziecka. Jesteśmy w tym bardzo dobrzy, a co z zajęciami w grupach? Odpowiemy na pytania: Jak prowadzić zajęcia w kręgu i jaki materiał proponować w dla całej grupy? Z jakich elementów może składać się każde spotkanie? Czym różnią się kręgi poranne od popołudniowych?



23. Lektura w klasach I–III i rozmowa na trudne tematy z wykorzystaniem książki obrazkowej
Agnieszka Tlaga


Opowiem o moim do świadczeniu w pracy z dziećmi oraz o zarażaniu uczniów pasją do czytania. Nasze przedszkole Skrawek Nieba działa już dwadzieścia lat, a szkoła podstawowa ma pięć lat i każdą z tych placówek wyróżnia m.in. to, że nasze dzieciaki, nauczycieli i rodziców łączy miłość do książek. Dzięki lekturom łatwiej się rozmawia nawet na najtrudniejsze tematy. Pokażę, jak wykorzystać książkę obrazkową do wydobywania dziecięcych supermocy, jak przygotować pojedyncze zajęcia oraz cykl spotkań, oraz podzielę się przykładami naszych szkolnych działań z książką.



24. Jak budować materiał historyczny dla klas 1–3 i dlaczego jest on tak ważny?
Hanna Buchner


W programie oficjalnym historia pojawia się dopiero w czwartej klasie, o wiele za późno. Dzieci naturalnie interesują się prawdziwymi historiami o wiele wcześniej. Porozmawiamy o korzyściach, jakie w edukacji kosmicznej daje nauka historii. Pokażę uczestnikom na przykładach, w jaki sposób budować materiał historyczny dla klas 1–3, żeby był dla dzieci pasjonujący i pomógł im w kolejnych latach w starszych klasach. Serdecznie zapraszam.



25. Jak rozmawiać z rodzicami podczas rekrutacji do przedszkola i żłobka
Julia Janowska


W trakcie warsztatu uczestnik dowie się, jak opowiadać o pedagogice Montessori rodzicom szukającym przedszkola/żłobka. Jak przeprowadzić rozmowę rekrutacyjną? Jak przebić się przez typowe kryteria wyboru przedszkola: wysokość czesnego, wyżywienie i zajęcia dodatkowe? Co możemy zrobić, aby zapisanie do naszej placówki było świadomym wyborem rodziców?



26. Społeczność: siła tworzenia przyjaznego środowiska dla dorosłych
Kathy Leitch


Siła społeczności, którą tworzymy w klasach Montessori, zapewnia podstawowe elementy zdrowej i wspierającej społeczności dorosłych. Zbadamy wiele sposobów, w jakie możemy pomóc naszej społeczności dorosłych (rodziców i nauczycieli) uczestniczyć w życiu grupy opartym na szacunku, współczuciu i profesjonalizmie. Wdrażanie „Drogi Montessori” w całej naszej szkole tworzy oparte na zaufaniu relacje, jasne oczekiwania i kulturę przyjazną rodzinie.



27. Dzień z życia niemowląt i małych dzieci
Laura Dupree


Dobrze zaprojektowane harmonogramy dnia, odpowiednie przejścia i regularna komunikacja skutkują silnymi relacjami z rodzicami, nauczycielami i administratorami. Chcesz poznać sekrety? Dołącz do tej sesji!



28. Praktyczna praca małego dziecka. LifePart 1
Elaine Glier


Klasa Montessori Toddler przypomina dom, w którym bardzo małe dzieci i ich nauczyciele tworzą szczęśliwą i zdrową społeczność, miejsce, w którym każdy daje i otrzymuje dla dobra wszystkich. Jest to możliwe dzięki pracy nad praktycznym życiem – wszystko robimy, aby dbać o siebie, środowisko i siebie nawzajem.



29. Praca z materiałem dydaktycznym dla całej grupy
Joanna Maghen


Na warsztacie poddamy pod dyskusję pracę z całą grupą przy użyciu materiału dydaktycznego. Spotkania z całą grupą są bardzo wartościowe i mogą być pomocne przy tworzeniu spójnego i kompleksowego programu Montessori. Odpowiemy na pytania: Jak to zrobić z grupą mieszaną wiekowo? Jakiego materiał używać i jak tworzyć ciekawe lekcje?



30. Trójkąt Montessori: jak planować pracę, żeby dzieci, rodzice i otoczenie działały jak naoliwiona maszyna
Katarzyna Hordziejewicz


Spotkanie dla nauczycieli wchodzących na montessoriańską ścieżkę. Będziemy rozmawiać o tym, jak elementy montessoriańskiego trójkąta powinny funkcjonować, żeby tworzyć wspólnotę. W jaki sposób stawiać granicę, żeby się nie spalić, oraz czy konsekwencja w pracy z rodzicami zawsze się sprawdza.



31. Przepis na montessoriańską zupę – doświadczenia pracy z (bez)szkolnymi dziećmi w Domowym Ośrodku Montessori
Paulina Migdał i Katarzyna Dobrzyńska


W 2014 roku, po kilku latach doświadczeń pracy w montessoriańskich toddlersach, przedszkolu i szkole, a także roku organizowania zjazdów uczniów edukacji domowej powstał projekt stworzenia przestrzeni pozaszkolnej dla dzieci i młodzieży, opartej o filozofię Marii Montessori. Zależało nam na tym, żeby stworzyć niedyrektywne miejsce swobodnego rozwoju i wzrostu, niezależne od zewnętrznych wytycznych i podstaw programowych. Bezpieczną przestrzeń, w której jest miejsce na próby i błędy, a życie opiera się na dobrowolności i autentyczności. Podczas prezentacji chcemy podzielić się doświadczeniami i wyzwaniami z tworzenia i prowadzenia miejsca, które opiera się na montessoriańskiej wizji zaufania do dziecka, kompetentnego w swoim rozwoju.



32. Rozwój społeczny/emocjonalny dziecka w szkole podstawowej
Ray McClure


Każde dziecko będzie rosło i rozwijało się we własnym tempie, ale badania naukowe potwierdzają, że wszystkie dzieci docierają do kamieni milowych w dojrzewaniu fizycznym, poznawczym i społeczno-emocjonalnym we właściwym dla siebie wieku rozwoju. Rozwój społeczny i emocjonalny jest kluczowy dla uczniów szkół podstawowych. Podczas tej sesji zbadamy myśli i idee związane z rozwojem społecznym i emocjonalnym dziecka w tym wieku.



33. Skoncentruj się na zatrzymaniu/rejestracji
Patty Sobelman


Co jest ważniejsze? Oczywiście uczeń musi zostać zapisany, zanim go zatrzymamy, ale to właśnie w zatrzymanie go wkładamy tyle wysiłku. Będziemy badać, jak przyciągnąć nowych uczestników, koncentrując się na zatrzymaniu rodzin, które obecnie mamy. Czy wiesz, że utrzymanie rodziny, którą już masz, jest tańsze i mniej czasochłonne niż zapisanie nowej?



34. Konsultacje
Kathy Leitch


Podczas konsultacji będzie można połączyć się na żywo i zadawać pytania w pokoju programu Zoom. Login i hasło będą podane po zalogowaniu się kodem dostępowym na warsztat.



35. Dzień z życia niemowlęcia i malucha. Perspektywa nauczyciela
Nauczyciele Pines Montessori School


Zdejmij buty i przejdź z nami przez nasze społeczności niemowląt i małych dzieci, przywitamy cię w naszych salach lekcyjnych. Chcielibyśmy pokazać, jak pielęgnujemy nasze najmłodsze dzieci, jednocześnie zapewniając im bezpieczne miejsce do odkrywania i rozwoju.



36. Praktyczna praca małego dziecka. LifePart2
Elaine Glier


Klasa Montessori Toddler przypomina dom, w którym bardzo małe dzieci i ich nauczyciele tworzą szczęśliwą i zdrową społeczność, miejsce, w którym każdy daje i otrzymuje dla dobra wszystkich. Jest to możliwe dzięki pracy praktycznej – wszystko robimy, aby dbać o siebie, środowisko i siebie nawzajem.



37. Zaawansowane ćwiczenia z życia codziennego. Co wprowadzać do klasy w drugiej połowie roku
Agnieszka Kurek-Zasacka


Życie codzienne to nie tylko link między domem a przedszkolem czy ćwiczenie małej motoryki. Na warsztacie skupimy się na zaproponowaniu indywidualnych ćwiczeń z pieczenia i przygotowania jedzenia. Jest to łatwiejsze, niż myślicie.



38. Konsultacje
Joanna Maghen


Podczas konsultacji będzie można połączyć się na żywo i zadawać pytania w pokoju programu Zoom. Login i hasło będą podane po zalogowaniu się kodem dostępowym na warsztat.



39. Znaczenie geometrii w klasie podstawowej
Ray McClure


Doktor Maria Montessori napisała, że „geometria jest częścią rozwoju ludzkości”. Podczas tej sesji przyjrzymy się, co dr Montessori miała przez to na myśli i dlaczego temat jest tak ważny dla dziecka w szkole podstawowej.



40. Dzień z życia ucznia gimnazjum i liceum
Nauczyciele Pines Montessori School


Dawno minęły czasy poczucia porządku! Witamy na drugiej płaszczyźnie rozwoju. Spójrz na nasze społeczności w klasach niższych i wyższych klas podstawowych. Pokażemy, jak radzimy sobie z tymi uczniami, gdy przejmują większą odpowiedzialność za swoje uczenie się i relacje z rówieśnikami.



41. Jak napisać podręcznik, który przeczytają rodzice
Patty Sobelman


Wszyscy wiemy, że to, co drobnym drukiem, czyta się jedynie, jeśli ktoś jest szalony! Tak też nasi rodzice podchodzą do czytania naszych zasad w naszych umowach i podręcznikach. A co by się stało, gdyby po przeczytaniu twojego podręcznika byli zadowoleni? Odkryjmy, jak to zrobić.



42. Sens i metoda. Zmiana szkoły metodą projektów
Justyna Józefowicz i Hanna Buchner


Szkoła oparta o pasję, odwagę i zaangażowanie nauczycieli i uczniów. Każdy członek społeczności podejmuje decyzje, współpracuje i uczy się radzić sobie z wyzwaniami. Podstawa programowa to (sic!) przyjaciel. Warsztat o tym, jak i po co bezpiecznie przeprowadzić szkołę w kierunku pracy metodą projektów bazujących na case studies. Opowiemy, w jaki sposób mogą funkcjonować klasy i szkoły Montessori w starszych klasach. Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli okazję wstępnie zweryfikować, czy metoda projektów uczniowskich pasuje do ich koncepcji szkoły.



43. Dziennik elektroniczny dla placówek Montessori
Marcin Jarecki monteStory


W ramach wykładu przedstawimy monteStory – platformę online ułatwiającą prowadzenie przedszkola lub szkoły Montessori w nowoczesny sposób. monteStory to przede wszystkim dziennik zajęć, ale również rozliczenia finansowe z rodzicami, obsługa cateringu w placówce, narzędzia do komunikacji z rodzicami i wewnątrz placówki (wiadomości, kalendarz, blog, galerie zdjęć...). Zajęcia kierowane zarówno do nauczycieli Montessori, jak i właścicieli placówek.



Wystarczą trzy kropki. Magia książek Herve Tulleta
Marta Tychmanowicz Babaryba




44. Daleko sięgające gałęzie kosmicznego programu nauczania
Ray McClure


Doktor Montessori ukuła termin „Kosmiczna Edukacja”, aby opisać pracę, która miała być wykonana podczas lat szkoły podstawowej. Kosmiczny program nauczania nie tylko nakreśla pracę w podstawówkach, ale także stanowi bazę i fundament dla wszelkich prac w latach dziecięcych i nastoletnich. Podczas tej sesji przyjrzymy się gałęziom kosmicznego programu nauczania i temu, jak się przeplatają, opisując edukację Montessori jako całość.



45. Wiedzeni ku abstrakcji – podstawy komunikacji i języka. Część 1
Elaine Glier


Według psycholożki edukacyjnej dr Roberty Golinkoff „istoty ludzkie są zaprojektowane do nauki języka”. Omówimy, w jaki sposób program nauczania języka Montessori wspiera ten proces w okresie niemowlęcym i wczesnym dzieciństwie.



46. Maluszki w domu – czego nauczyły mnie dzieci
Paulina Migdał


Obserwowanie najmłodszych dzieci, tworzenie przestrzeni umożliwiającej samodzielność, towarzyszenie w zabawie, rozwoju to dla mnie jedno z najpiękniejszych życiowych i zawodowych doświadczeń. Podczas prezentacji podzielę się doświadczeniami wyniesionymi z pracy w grupie toddlers, tworzenia przestrzeni dla dzieci w domu oraz w Domowym Ośrodku Montessori DOM.



47. Katecheza Dobrego Pasterza – rozwój religijny dziecka w wieku przedszkolnym
Magdalena Kwaśniewska


Rozwój religijny dziecka w wieku przedszkolnym. Budowanie relacji z Bogiem w pierwszych latach życia dziecka. Na czym polega rola przygotowanego otoczenia? Kim były twórczynie Katechezy Dobrego Pasterza?



48. Czas, aby sprawdzić niektóre założenia montessori - podsumowanie czego dowiedzieliśmy się o dzieciach, rodzicach, uczeniu się i przywództwie
Jonathan Wolff






49. Praktykowanie uważności w klasie podstawowej
Ray McClure


Doktor Montessori uważała, że rozwój duchowy dziecka jest równie ważny jak jego rozwój intelektualny. W rezultacie edukacja na rzecz pokoju zawsze stanowiła kluczowy element edukacji Montessori. Będziemy badać, jak uważność może być potężną siłą w duchowym rozwoju dziecka.



50. Po co tworzyć kulturę mentoringu w szkole podstawowej?
Tanya Ryskind


Doktor Montessori w książce Kształcić ludzki potencjał pisze: „Jeśli w tym okresie zainteresowania życiem społecznym i bystrości umysłu dziecku zaoferuje się wszystkie możliwości kultury, by poszerzyć jego poglądy i idee o świecie, organizacja zostanie utworzona i będzie się rozwijać; ilość światła, jaką dziecko uzyskało w zakresie moralności, i wzniosłe stworzone przez nie ideały posłużą późniejszej organizacji społecznej”. Ten warsztat ilustruje elementy skutecznego mentoringu i obserwowalne wskaźniki kultury mentoringu w środowisku uczenia się uczniów.



51. 61 lat mądrości i cudów Montessori w szkole podstawowej
Patty Sobelman


Nauczyciele ze szkół podstawowych dzielą się i śmieją z tego, co się sprawdziło, co nie zadziałało oraz – co ważniejsze – z tego, czego nauczyli się w ciągu 61 lat nauczania Montessori na poziomie szkoły podstawowej. Opowiedzą, jak dorastali i jak zmieniło się ich podejście do dzieci przez lata nauczania.



52. Imprezy rodzinne na cały rok
Patty Sobelman


Często mówi się, że nie przyjmujemy dzieci, ale raczej całą rodzinę. Oto wgląd w cały rok zajęć rodzinnych, które łączą pracę i rozwój dzieci z ich rodzinami oraz ich życiem w domu.



53. Wiedzeni ku abstrakcji – podstawy komunikacji i języka. Część 2
Elaine Glier


Według psycholożki edukacyjnej dr Roberty Golinkoff „istoty ludzkie są zaprojektowane do nauki języka”. Omówimy, w jaki sposób program nauczania języka Montessori wspiera ten proces w okresie niemowlęcym i wczesnym dzieciństwie.



54. Prawne aspekty funkcjonowania żłobków
Robert Wilczek


Podczas panelu przedstawimy informacje nt. obowiązujących form instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, różnice pomiędzy formami opieki. Wskażemy również, jak należy zgodnie z prawem założyć żłobek i klub dziecięcy, omówimy założenia Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, instytucji Rady Rodziców, systemu emp@tia, przedstawimy, jak rodzice mogą zweryfikować, czy dana placówka funkcjonuje zgodnie z prawem, na co zwrócić uwagę przy wyborze żłobka lub klubu dziecięcego.



55. Nauka języka obcego w klasie Montessori
Joanna Maghen


Na warsztatach omówimy szczegółowo działy: uczenie przez imersję – za i przeciw tej metody. Zaprezentujemy materiał do wzbogacenia słownictwa, strukturę organizacji zajęć indywidualnych i grupowych. Rozwiążemy dylemat czy, kiedy i jak uczyć obcego alfabetu.



56. Wewnętrzny pokój i radość we wspólnocie od niemowlęctwa do szkoły podstawowej
Nauczyciele Pines Montessori School


Budowanie pokoju we wspólnocie może wyglądać zupełnie inaczej od grup niemowląt po wyższe klasy podstawówki, ale w swej istocie jest bardzo podobne. Pokój zaczyna się od szacunku. Zobacz i poczuj, jak szacunek w każdym wieku – między nauczycielem a dzieckiem i między dzieckiem a dzieckiem – rozwija się i pogłębia w miarę dorastania.



57. Nauczanie cywilizacji w szkole podstawowej
Ray McClure


Wszyscy jesteśmy członkami rodziny ludzkiej. Nasze indywidualne historie sięgają odległej przeszłości, a zrozumienie historii i starożytnych cywilizacji pozwala nam wiedzieć, kim jesteśmy dzisiaj. Na tej sesji omówimy znaczenie nauczania o cywilizacji dziecka w szkole podstawowej, które poprowadzi je w podróż do odkrycia siebie. Będziemy również rozważać lekcje, które daje nam studiowanie cywilizacji.



58. Psychoedukacja w programie szkolnym Montessori
Emilia Polnau-Wrzesińska




59. Dbanie o siebie i swój personel w stresujących czasach
Patty Sobelman


Jak możemy rozpoznać oznaki i objawy stresu, wypalenia lub niepokoju w naszym personelu i u siebie samych? Zobaczmy, jak stworzyć kulturę odporności, radzenia sobie i wsparcia w naszych szkołach. Ponieważ stres, niepokój i wypalenie, z którymi się nie zmierzymy, to ogromne straty dla nas wszystkich oraz dzieci i rodzin w naszej szkole.



60. Modele przywództwa promujące szkolną kulturę niezależności, myślenia o rozwiązaniach oraz współpracę, przewidywanie i podejście doceniające
Tanya Ryskind


Doktor Montessori pisała o przewodniku Montessori jako o osobie, która „musi nabyć czujność moralną, której dotychczas nie domagał się żaden inny system, oraz objawia się to w jej spokoju, cierpliwości, miłości i pokorze. Nie słowa, ale cnoty, to jej główne kwalifikacje” (Maria Montessori, „The Discovery of the Child ”, Clio Press Ltd, 151). Jednak dynamiczni liderzy szkół również muszą wykazać się czujnością moralną. Ten warsztat oferuje dwa modele, które wspierają spokój, cierpliwość, wyrozumiałość i pokorę w całej szkole.


 
 
Pedagożka specjalna, oligofrenopedagożka, terapeutka komunikacji alternatywnej (ang. Augmentative and Alternative Communication – AAC), pedagożka przedszkolna, wczesnoszkolna i waldorfska, pedagożka piklerowska (na trzecim etapie certyfikacji). Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Studium Edukacji Niezależnej na Uniwersytecie Warszawskim, kursu certyfikacyjnego Instytutu Pikler w Budapeszcie. Założycielka Sali Wolnej Zabawy© – miejsca wspierania rozwoju małego dziecka i rodzica w podejściu piklerowskim i waldorfskim.
Andrykowska Anna
 
 
Bagiński Tomasz
 
Innowatorka w zakresie edukacji, współtwórczyni i dyrektorka Szkoły Podstawowej Montessori im. św. Urszuli Ledóchowskiej, w której zarządzanie opiera na nowoczesnych metodach i ciągłym testowaniu nowych rozwiązań przy jednoczesnym dbaniu o empatyczne porozumienie w zespołach, którymi kieruje.
Prezes Fundacji im. Marii Montessori, członek Polskiej Rady Montessori, współpracuje z Polskim Instytutem Montessori od wielu lat, prowadzi wykłady i warsztaty z zakresu zarządzania edukacją, komunikacji, zarządzania kryzysem i zmianą.
Z wykształcenia polonistka, absolwentka Wydziału Polonistyki UW, podyplomowego studium Zarządzania Oświatą na Wydziale Pedagogiki UW. Obecnie swoje zainteresowania zawodowe skupia wokół zarządzania innowacjami, projektowania rozwiązań i usług a także przywództwa. Jest absolwentką I i II st. Akademii Przywództwa Liderów Oświaty.
Prywatnie jest żoną i mamą czwórki dzieci, co daje jej codzienny materiał do analizy i inspiracje do tworzenia edukacji marzeń.
Barbasiewicz Agnieszka
 
Wykładowca „Styków” oraz Polskiego Instytutu Montessori.
Ponad 20 lat pracowała jako nauczycielka historii, WOS, edukacji medialnej, j. polskiego oraz wychowawca w szkole podstawowej i gimnazjum. Współautorka Zintegrowanego Programu Nauczania dla klas 4-6 w Szkole Montessori im. Św. Urszuli Ledóchowskiej w Warszawie.
Autorka materiałów dydaktycznych (programów, scenariuszy, pomocy naukowych i artykułów publikowanych w czasopismach dla nauczycieli. Laureatka nagrody rodziców w plebiscycie Pomoc dydaktyczna 2020 za zestaw „Czytam sobie, pierwsze słowa”. Współpracowała przy tworzeniu projektów edukacyjnych i programów dla instytucji publicznych i prywatnych. Prowadzi warsztaty dla rad pedagogicznych, grup nauczycieli, oraz rodziców.
Magister historii Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją nauczycielską, absolwentka kursu przedsiębiorczości w Akademii Leona Koźmińskiego, kursu dla nauczycieli w Szkole Edukacji UW oraz kursu dla dyrektorów szkół w Akademii Przywództwa Liderów Oświaty.
Buchner Hanna
 
Twórczyni Projektu Montessori łączącego nowoczesne metody zarządzania organizacją z edukacją przyszłości. Współzałożycielka Przedszkola Montessori Słonecznik oraz Szkoły Montessori im. św. Urszuli Ledóchowskiej w Warszawie. Prezes Ośrodka Edukacji Montessori, współtwórczyni Fundacji im. Marii Montessori, członek Zarządu Polskiej Rady Montessori. Współpracuje z Polskim Instytutem Montessori, prowadzi warsztaty i konsultacje. Bliski jej sercu jest model organizacji oparty na wspólnym dążeniu do celu, odpowiedzialności, zaangażowaniu, szacunku i wzajemnym zaufaniu. Za kluczowe uważa umiejętności budowania pozytywnych relacji, komunikacji i współpracy, dlatego jest entuzjastką Porozumienia bez Przemocy (NVC) oraz metody Montessori.
Z wykształcenia psycholog, absolwentka Wydziału Filozofii Chrześcijańskiej UKSW, ukończyła trzy całoroczne kursy Montessori (poziom szkolny i przedszkolny). Aktualnie swój rozwój zawodowy koncentruje na dziedzinie zarządzania i przywództwa, jest absolwentką Executive MBA oraz Akademii Przywództwa Liderów Oświaty.
Prywatnie jest mamą trójki dzieci, właściwie już młodzieży, których wychowywanie to źródło nieustających radości, inspiracji oraz wyzwań.
Dąbrowska Julia
 
Nauczyciel Montessori na poziomie przedszkolnym i szkolnym, współtwórca Domowego Ośrodka Montessori DOM, nauczyciel francuskiego, przedsiębiorca, wielbicielka obserwacji i analizy.
Dobrzyńska Katarzyna
 
D'Neil Duffy has been involved in Montessori Education for more than 45 years, since she enrolled her daughter in a Montessori school in New York at age 2 1/2. She and their son went on to become Montessori students in Rome, Italy, and in the state of Georgia. D'Neil, who had been a teacher in the traditional public and private schools for 12 years, fell in love with the Montessori method and philosophy. She took her AMI primary level training in Atlanta. After teaching in other schools for several years, she founded the Blackstock Montessori School in Villa Rica, GA., in 1979 and went on to earn her AMS 6-12 elementary certification at the Center for Montessori Teacher Education in New York. D'Neil has taught at every level except toddler and middle school and was the administrator of Blackstock Montessori for 21 years. She became a faculty member in the elementary teacher training program at CMTE/NY, and trained teachers in New York, Phoenix, Boston, Toronto, Vancouver, and Puerto Rico. She assisted over a 10-year period in the establishment of a MACTE-approved elementary training course for public school teachers in Puerto Rico, Instituto Nueva Escuela (INE). Most recently, she helped found and co-directed the Montessori Elementary Teacher Training Collaborative – METTC – which has operated training programs for Montessori elementary teachers out of Lexington, MA, since 2013. The program is MACTE accredited and AMS-affiliated. She has also given workshops at national and international Montessori conferences, including an international Montessori conference in Rome, Italy, in 1996, at many AMS conferences over the past two decades, and as a presenter at the Polish Montessori conferences in Warsaw in 2015 and 2018. She and her husband, Michael, were named 2018 AMS Living Legacies. They have co-authored two books on Montessori education:
- Children of the Universe: Cosmic Education in the Montessori Elementary Classroom (2002; 2014; 2016);
- Love of Learning: Supporting Intrinsic Motivation in Montessori Students (2012).
In addition to her Montessori credentials, she has a master degree in education, with a specialty in Guidance and Counseling.
Duffy D’Neil
 
Michael Duffy followed his wife and children into Montessori Education, on a journey beginning more than 45 years ago. Michael, who had been a journalist by profession, took the 6-12 elementary training at CMTE/NY and joined the Blackstock Montessori School in Villa Rica, GA in 1989, teaching in the lower, then upper elementary classes, while his wife, D’Neil, was a teacher and administrator. He became a faculty member in the elementary teacher training program at CMTE/NY, an AMS-affiliated program, and trained teachers in New York, Phoenix, Boston, Toronto, Vancouver, and Puerto Rico. Most recently, he helped found and co-directed the Montessori Elementary Teacher Training Collaborative – METTC – which has operated training programs for Montessori elementary teachers out of Lexington, MA, since 2013. The program is MACTE accredited and AMS-affiliated. He has also given workshops at national and international Montessori conferences, including an international Montessori conference in Rome, Italy, in 1996, at almost every national AMS conference over the past two decades, and as a presenter at the national Polish Montessori conferences in Warsaw in 2015 and 2018.
Among his contributions to the Montessori community, he and his wife have authored or co-authored three books on Montessori education:
- Children of the Universe: Cosmic Education in the Montessori Elementary Classroom (2002; 2014; 2016);
- Math Works: Montessori Math and the Developing Brain (2008; 2014);
- Love of Learning: Supporting Intrinsic Motivation in Montessori Students (2012).
The two of them were named AMS Living Legacies in 2018.
In addition to his Montessori credentials, he has a master degree in education, with a specialty in Media Education.
Duffy Michael
 
She has been working in the field of education for the past 27 years and is extremely passionate about the education of children. She sees them as the world’s greatest natural resource and believes that every child should be afforded every available opportunity to learn. Laura has a special interest in the development of language and is a strong advocate for students with special needs.
Her education spans infants to adults and as a credentialed Montessorian, Laura provides teacher education across the US and internationally, including Mexico, Africa, and Poland. Laura’s education includes the following:
  • Ph.D. in Educational Psychology from Capella University in Minneapolis, MN; completed coursework; research and dissertation phase pending.
  • Master of Education with a Montessori Emphasis from Chaminade University in Honolulu, HI
  • Infant and Toddler credential from American Montessori Society in New York, NY
  • Bachelor of Science Degree in Interdisciplinary Studies specializing in Early Childhood Education and Special Education from University of Houston-Downtown in Houston, TX
  • Associate Degree in Childcare and Development from North Harris College in Houston, TX
  • Associate Degree in Montessori Infant/Toddler Education from North Harris College in Houston, TX
  • Certificate in Child Care Director from North Harris College in Houston, TX
  • Permanent Childcare Director License from the Texas Department of Regulatory Services
Putting her training into action, Laura oversaw a model Child Development Lab School with over 40 employees that was licensed by the State of Texas for 148 children that included both Montessori and Traditional communities. Laura has also worked in the Early Childhood field teaching three-year-old and Kindergarten age children in the private sector.
In 2009, Laura was invited to provide the first-ever Montessori Teacher Training for infants and toddlers in Poland. She spent a year writing the curriculum and flew many materials across the ocean to set up a make-shift classroom to provide the students hands-on experiences. As of 2019, four year-long courses have been taught with just under 80 new Montessori educators and at least five programs have opened after Laura’s tutelge inspired the owners/directors.
Laura was awarded a place on the Fulbright Specialist Roster in 2017, and by 2019 she provided extensive training at various venues in Poland. Currently, Laura provides teacher education with the Associate of Arts in Teaching Program and works with the lifePATH® Program at Lone Star College-Tomball in Texas.
Laura believes in giving back to her community and serves on the Board of Directors as Vice President at Pines Montessori School in Kingwood, Texas where her granddaughter, Anna Laura (5-years-old), attends school. Laura has been married to her husband, Mark, for 35 years and they have three beautiful children, Victoria Grace, Jacqueline Marie, and Aaron Wilson, as well as a second grandchild Greyson Olivia (4-years-old).
Dupree Laura
 
Paul is the educational director of Designs for Lifelong Learning. He has worked in education as an administrator, university professor, teacher trainer, classroom teacher, researcher, consultant, and author.
His administrative experiences include working as a head of Montessori schools, and he brought the International Baccalaureate Middle Years Program to one of the schools. Paul also works as a Montessori teacher education programs director and instructor. He has been a Montessori classroom teacher in Montessori early childhood, middle, and high school programs.
Paul holds Montessori teacher certification in early childhood and secondary levels one and two from the American Montessori Society and his doctorate is in Cultural Anthropology.
A highly regarded international and inspirational speaker, Paul brings transformative learning experiences to educators and parents throughout the world. He is the author of numerous articles and books including An Observer’s Notebook: Learning from Children with the Observation C.O.R.E. He is also the co-author of The 60-Day Montessori Observation Workbook and The Montessori Way, a definitive work on the Montessori experience.
Epstein Paul, Ph.D.
 
Elaine Glier is an instructor and practicum coordinator for The Center for Guided Montessori Studies. She also consults with schools and coaches parents and teachers. Previously she founded and directed a parent/infant program and toddler community at Mountain Laurel Montessori School where she worked for 25 years.
Glier Elaine
 
Moja praca. Moja pasja!
Jestem szczęściarą, bo to co robię w życiu sprawia mi ogromną radość. Głęboko wierzę w to, że dzięki zaangażowaniu w wychowanie młodego pokolenia możemy zmieniać świat.
Jutro to nasze dzieci.
Pozwólmy im być sobą, a będą tworzyć świat piękniejszy i lepszy od naszego.
Jestem absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego - pedagogika ze wczesnym nauczaniem języka angielskiego. Od 2011 roku jestem zaangażowania zawodowo w tworzenie placówek edukacyjnych. Ukończyłam kursy nauczyciela Montessori w zakresie edukacji niemowląt i małych dzieci oraz kurs na poziomie przedszkolnym, a obecnie realizuję program kursu wczesnoszkolnego. Uczestniczyłam w wyjeździe Polskiego Instytutu Montessori do Stanów Zjednoczonych, gdzie mogła obserwować pracę w żłobkach, przedszkolach i szkołach Montessori z Karoliny Południowej.
Hordziejewicz Katarzyna
 
Dr Julia Janowska- założycielka i dyrektor Niepublicznego Żłobka i Przedszkola Montessori Patison, które istnieje od 7 lat, wykładowca PIM, w swojej pracy doktorskiej obronionej na UW przyglądała się kulturze placówek montessoriańskich, prywatnie mama 4 synów i szczęśliwa żona.
Janowska Julia
 
Marcin Jarecki - twórca i właściciel monteStory, ojciec dwójki dzieci wychowanych w placówkach Montessori, z wykształcenia i zamiłowania geograf.
Marcin Jarecki
 
Psycholożka kliniczna, coach, trenerka, mediatorka, ekspertka ds. coachingu w edukacji. Założycielka Pogotowia Psychologicznego. Absolwentka filologii polskiej, Szkoły Trenerów Biznesu TROP oraz PwC Business Coaching Diploma (akredytacje międzynarodowe ICF, EMCC). Doktorantka Międzyuczelnianych Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich Psychology & ICT (SWPS oraz PJATK).
Doradca strategiczny i konsultantka firm, instytucji i organizacji społecznych. Mentorka Early Warning Europe PARP. Wcześniej członkini Zarządu Fundacji SYNAPSIS, założycielka pierwszego Centrum Aktywnej Mamy, menedżerka Creative Communication Cluster oraz szefowa rozwoju EFC.
Józefowicz Justyna
 
 
Krawczyk Agnieszka
 
Trener Montessori, absolwentka The Canadian Montessori Teacher Education Institute (MACTE), Nauczyciel Montessori w zakresie programów 0-3, 2,5-6, 6-9. Wykładowca w Polskim Instytucie Montessori. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, pedagog, pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny. Coach i doradca w zakresie edukacji i potrzeb wieku dziecięcego.

Od 18 lat pracuje z dziećmi w niedyrektywnym nurcie pedagogiki Montessori, od 16 lat rozwija, zmienia otaczający świat dzieci i uczniów tworząc przestrzeń alternatywnej edukacji w przedszkolu i szkole podstawowej Centrum Edukacji Montessori Wawer.
Prywatnie żona, mama trójki leśnych dzieci, wychowywanych w zgodzie z metodą Montessori, w bliskiej relacji z przyrodą. Miłośniczka nurtu self-reg, porozumienia bez przemocy, gór, wypadów pod namiot i błogiej ciszy.
Kurek – Zasacka Agnieszka
 
Nauczycielka Montessori, katechetka. Ukończyła Archeologię, Dziennikarstwo, Pedagogikę Wczesnoszkolną i Przedszkolną oraz Podyplomowe Studia Teologiczno-Katechetyczne.
Kwaśniewska Magdalena
 
Kathy is active in Montessori education and has extensive experience as a Montessori Guide, School Leader, Teacher Trainer, and International School Consultant and Speaker. She currently serves as the International Montessori Council (IMC) Executive Director as well as Infant-Toddler and Leadership Program Director for the Center for Guided Montessori Studies (CGMS). Kathy is a certified Parenting Instructor and Stress Management Facilitator. Kathy earned her Montessori Credentials from the American Montessori Society.
Leitch Kathy
 
Od wielu lat zaangażowana jest w edukację montessoriańską w Kanadzie, gdzie była dyrektorem szkoły Montessori w Toronto. Jest trenerem Montessori, konsultantem szkół i przedszkoli, z wieloletnią praktyką w międzynarodowych instytucjach montessoriańskich. Joanna Maghen od wielu lat zaangażowana jest w edukację montessoriańska w Ameryce Północnej, a od roku 2006 aktywnie uczestniczy w warszawskiej społeczności montessoriańskiej. Jest rodzicem i nauczycielem montessoriańskim, a także trenerem kursów wczesnej edukacji Montessori oraz kursów szkolnych Montessori. Posiada dyplom (3-6) Montessori-Partership UK oraz dyplom (6-9) Canadian Montessori Teacher Education Institute Elementary. Założycielka i dyrektor Polskiego Instytutu Montessori.
W tym roku Joanna Maghen założyła Polską Radę Montessori – oddział Międzynarodowej Rady Montessori, wspierający różnego rodzaju inicjatywy mające na celu propagowanie filozofii Montessori.
Maghen Joanna
 
Ray has been involved in Montessori for 20 years. He holds certifications from the American Montessori Society and is currently the high school mathematics and sciences teacher at Phoenix Montessori Academy in Huntersville, North Carolina. In addition to his teaching duties, Ray is also a teacher trainer for the Center for Montessori Teacher Education of North Carolina and the Center for Guided Montessori Studies. Ray received his Masters of Science degree from the Massachusetts Institute of Technology (MIT) in Mathematical Physics and continues university research in the field of Canonical Loop Quantum Gravity. Ray is a member of the American Montessori Society, The International Montessori Council, The American Association for the Advancement of Science, The Institute of Physics (London), and is a voting member of the North Carolina Council of Teachers of Mathematics.
McClure Ray
 
Nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny; nauczyciel Montessori; wykładowca w Polskim Instytucie Montessori; realizatorka programu Szkoła dla Rodziców i Wychowawców; współtwórca Domowego Ośrodka Montessori DOM; mama trójki dzieci (6,12 i 18 lat)
Migdał Paulina
 
Joanna Papierska, fizjoterapeuta, pedagog, certyfikowany nauczyciel Montessori MACTE na poziomie przedszkolnym, ukończony kurs żłobkowy w Polskim Instytucie Montessori, uczestnik kursu szkolnego I-III Polskiego Instytutu Montessori, wykładowca Polskiego Instytutu Montessori, współprowadząca Przedszkole Montessori w Krotoszynie i w Rozdrażewie oraz Żłobek Montessori w Krotoszynie (powiat krotoszyński- województwo wielkopolskie).
Od wielu lat prowadząca mieszaną grupę przedszkolną zgodnie z założeniami Marii Montessori. Obserwator, poszukiwacz najprostszych rozwiązań, autorka wielu pozycji książkowych przeznaczonych dla dzieci rozpoczynających przygodę z czytaniem. Twórca marki „Montessori i kropka”.
Z zamiłowania i wykształcenia również technik informatyk. Tworzy karty, materiały do zajęć, pudełka do eksponowania kart, pomoce wzbogacające słownictwo i ułatwiające dzieciom procesy zapamiętywania, dokumentacje nauczyciela i programy roczne do pracy metodą Montessori. Posiada 12 letnie doświadczenie w pracy z różnymi grupami wiekowymi: w młodzieżowym klubie środowiskowym, na obozach chrześcijańskich, prowadząc warsztaty tematyczne z osobami niepełnosprawnymi, dzieląc się swoją wiedzą jako trener i wykładowca.
Obecnie przygotowuje się do prowadzenia klasy szkolnej.
Papierska Joanna
 
Ponad 10 lat temu założyła własną placówkę Montessori - dziś to Szkoła i Przedszkole Przystań Montessori w Kobyłce i Zielonce absolwentka filologii polskiej, informacji naukowej, Pedagogiki Montessori Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej Pedagog Montessori, pedagog specjalny, nauczyciel języka polskiego, nauczyciel wczesnoszkolny i przedszkolny, biblioterapeuta, terapeuta ręki, studiuje psychologię kliniczną.
Prezes Stowarzyszenia Oświatowego Montessori i Fundacji Edukacji i Kultury im. Marii Montessori.
Wykładowca Pedagogiki Montessori na SWPR w Warszawie.
Emilia Polnau-Wrzesińska
 
Tanya is currently Co-Head of NewGate School, the lab school of The Montessori Foundation.
Tanya has worked with the Montessori Foundation for many years and is an internationally admired Montessori school community leader. Tanya brings a broad set of experiences and skills from her years in legal and educational fields. Most importantly, Tanya has experience as a Montessori teacher trainer, an International Montessori consultant, motivational speaker, author, and frequent presenter at Montessori conferences worldwide. Tanya has been a member of the School Accreditation Commission for the International Montessori Council for over 20 years. She currently serves on the board of the Oneness Family School in Bethesda, Maryland, and the Montessori Accreditation Council for Teacher Education (MACTE), the agency recognized by the United States Department of Education to accredit Montessori Teacher Education programs.
Ryskind Tanya
 
Jestem nauczycielem matematyki i informatyki w Wieliczka Montessori School oraz trenerem w Polskim Instytucie Montessori. Posiadam dyplomy z matematyki, informatyki, ekonomii, zarządzania projektami Unii Europejskiej oraz pedagogiki Montessori. Matematyka to moja pasja, a cyferki otaczają mnie wszędzie. Matematyka pomaga nam zrozumieć otaczający nas świat, jego prawa, a umiejętności matematyczne są przydatne w każdej dziedzinie życia. Dzięki metodzie Montessori możemy używać matematyki w naszym codziennym życiu, pracując na konkretnym materiale. Metoda ta ułatwia mi przekazanie swojej pasji do matematyki dzieciom, jak i dorosłym. W wolnych chwilach jeżdżę na rowerze, gram w lotki, przechadzam się po górach lub czytam dobry kryminał.
Serafin Robert
 
 
Sobelman Patty & Pines Montessory School
 
Z wykształcenia jestem polonistką i nauczycielem Montessori. Na co dzień zajmuję się prowadzeniem placówek montessoriańskich – Przedszkola „Skrawek Nieba” oraz Szkoły Monetessori - które mieszczą się w Kowalach, niedaleko Gdańska. Jestem mamą czwórki dzieci, które są coraz bardziej samodzielne.
Uwielbiam wędrować, po parku, lesie, camino, lekturze. Każdego dnia staram się odkrywać siebie i cieszyć chwilą. Jestem wdzięczna dzieciom za codzienne zachwyty, za nowe książki, które dzięki nim znajduję i za wspólny czas.
Tlaga Agnieszka
 
Wydawczyni, redaktorka, tłumaczka. Absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim i ochrony środowiska. Współprowadzi wydawnictwo Babaryba.
Marta Tychmanowicz - BABARYBA
 
Tancerka, choreografka, pedagog tańca; ukończyła studia magisterskie na wydziale edukacji tańca współczesnego na Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem (MA, 2017);
jest absolwentką Northern School of Contemporary Dance w Leeds, Wielka Brytania (BPA, 2012) oraz Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku (2008).
Działa w obszarach tańca współczesnego, improwizacji, teatru, edukacji tańca i pedagogiki Montessori.
Swoją pracę magisterską na temat obecności tańca w edukacji Montessori pt.: "Guiding a Sensed Reality: Exploring Contemporary Dance in a Montessori Setting through Perspectives Derived from Anna Halprin's Work" (tłum. Prowadzenie przez odczuwalną rzeczywistość: odkrywanie tańca współczesnego w otoczeniu Montessori, poprzez perspektywę prac Anny Halprin”) obroniła na Uniwersytecie Muzyki i Tańca we Frankfurcie nad Menem (2017). Odtąd rozwija metodę Montessori Dance Guide, w której taniec zaczyna się od pracy ze zmysłami i wykorzystuje otaczającą rzeczywistość jako źródło inspiracji.
Uczyła m. in. na Uniwersytecie Justus Liebig w Giessen, Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, North Karelia College w Outokumpu, w Finlandii. Obecnie pracuje z dziećmi od 1,5 roku do 14 lat, prowadzi szkolenia dla nauczycieli oraz współpracuje z Fundacją Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami Komunikacji „Między Słowami”. Równolegle współpracuje z Teatrem Dada von Bzdülöw, Teatrem Trans-Atlantyk i Teatrem Miniatura,.
Współtworzy Fundację Polka dot, organizację zajmującą się rozwijaniem i promowaniem sztuki tańca i choreografii. Jest w trakcie kursu Montessori (2,5-6 lat, PIM).
Ustowska Katarzyna
 
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, absolwent studiów podyplomowych: MBA, Zarządzanie Projektami, Zarządzanie Oświatą. Były pracownik samorządowy, zajmujący się obszarem żłobków, klubów dziecięcych, dziennych opiekunów i polityki społecznej. Były Dyrektor Administracyjny Uczelni Wyższych w Warszawie, Pełnomocnik Rektora Wyższej Uczelni ds. rozwoju i promocji. Założyciel oraz Prezes I Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Publicznych i Niepublicznych Żłobków i Klubów Dziecięcych. Trener z zakresu zarządzania instytucjami opieki nad dziećmi w wieku do lat 3. Prowadzi kontrolę żłobków i klubów dziecięcych na zlecenie jednostek samorządu terytorialnego oraz szkolenia, m.in. dla pracowników samorządowych, którzy pełnią nadzór nad żłobkami i klubami dziecięcymi. Założyciel pierwszego w Polsce czasopisma, dedykowanego dla instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 ,,Bibliotek Opiekuna Malucha”. Inicjator projektów na rzecz rozwoju żłobków i klubów dziecięcych oraz projektów żywieniowych przy współpracy z Narodowym Instytutem Zdrowia Publicznego – Państwowym Zakładem Higieny. Współpracuje z Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej oraz z jednostkami samorządu terytorialnego, poprzez realizowanie wspólnych przedsięwzięć.
Wilczek Robert
 
Jonathan is a consultant, trainer, speaker and author who infuses his work in leadership development with 30 years experience as an educator and administrator.

Jonathan provides retreats, workshops, and consultations, along with coaching for parents, educators, leaders, Boards of Directors, community organizations, and learning communities around the globe.

The best-practice leadership retreats and workshops he leads facilitate community building, strategic planning and improved organizational effectiveness.

After earning his B.A. degree in Secondary Education from Temple University, Jonathan began teaching at-risk youth in Philadelphia. Early in his career, he read several books on the Montessori philosophy and quickly recognized the power her work in human development had to effect transformation not only within the young child, but within adults as well. He went on to study with Mother Isabelle Eugenie, one of Dr. Montessori’s first students, earned his Early Childhood Credential through the Association Montessori Internationale (AMI), and began his career as a Montessori educator at one of the first Head Start Montessori Centers in the United States.

Jonathan’s incisive ability to apply Dr. Montessori’s educational constructs to training adults led him to positions as a teacher trainer, as the director of education and training for various education and business organizations, and as the administrator for several nationally recognized schools. Thirty years in the field have provided him with solid first-hand experience in leading and managing rapidly growing for-profit and not-for-profit schools, education institutions and business organizations.

Today, the primary focus of his consulting practice is on leadership development – designing best practices and writing books and articles that enhance individual and organizational performance. His creative, interactive programs, his humorous and inspiring teaching style, and his deep insight into the needs of people and organizations are in demand by organizations around the world.
Jonathan Wolff
 
 
 
© 2021 X Międzynarodowa Konferencja Montessori
e-mail: konferencja-montessori@promotionplus.com.pl



Zobacz nas na



  • Strona główna
  • Aktualności
  • Program
  • Opłaty
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Formularz rejestracji